hallelulja

Shuue
Så jobbig dag. Lyckades försova mig till kvart över 8 och jag skulle ha mött kajsa och elin 10 över 8 haha. Så jag hann inte gå på gympan utan kom till matten istället, halv 11. Det var iförsig väldigt skönt. Direkt efter skolan åkte jag på sån där kurs man måste gå för att få övningsköra. Handeldarkurn tror jag det var. Den höll på i 3 och en halv timme, det var så sjukt tråkigt. Usch. Träffade mamma och pappa på stan innan den och keekade lite. Det var gott iallafall (y)

På handledarkursen berättade killen som höll i det att det är 12 000-16 000 som kör fulla varje dag, rattfylla alltså. Är inte det sjukt? Det är också två begravningar i veckan, varje vecka som orsakas av det. jag tycker verkligen inte att det är okej att köra fulll. Man fick också se en dokumentär om killar som råkat köra ihjäl sina kompisar för att dom kört fulla. Någon hade krockat med bilen så hans kompis skadades rejält och han sitter nu i rullstoll och är helt förlamad och har permanenta skador på hjärnan. Fatta att leva med den skulden, hur hemskt det måste vara. Nej, jag har bestämt mig för att aldrig köra full eller åka/låta någon åka full. 
Ciao 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0